Hulenyt 1990
Touring Nyt nr. 1
Først i november havde Egå Ungdomsklub bedt os om at optræde i klubben som seriøse motorcyklister. Det gik vist meget godt, men vi overspillede måske rollen med alt vores dyre udstyr. Da de unge mennesker skulle op i skolegården og se maskinerne, kom der først fart på dem, da de hørte den lækre lyd fra en Harley.
Selv om vinteren er over os er YCÅ ikke gået i hi. Midt i november var der Træls Træf, hvor der blev reklameret med at alt foregik udendørs. Der var dog rejst telt til udskænkning og indtagelse af kølervæske og fødevarer. Salget gik fint.
Theodor Fælgen havde lovet arrangørerne fra Patruljen, at han skulle bestå barskeprøven igen, det vil sige sove udendørs uden andet end sovepose. Theodor Fælgens alt for gode mor (hun forkæler den dreng) skal dog også have del i æren, hun måtte ofre en dyne, hvis fjer blev fyldt i Ørnen, så det lille pus ikke skulle blive for kold.
Galten MC holder hvert år XMas Træf, når de nye XMas øl bliver frigivet fra de Jyske Bryggerier. Turen til Galten foregik i sæsonens første store snefald. De fleste kom i bil, kun 7-8 stykker var på MC. Vi fik en snak om sommerens RR løb og vore planer for vinterens touring. Kent fra Silkeborg ville ikke røbe, hvilken tegneseriefigur han havde tænkt sig at køre til Jule Zielfahrten. Det kunne han nu godt have gjort, for han nåede aldrig derop.
Julezielfahrten, som YCÅ afholdt for 20. gang, var ikke så velbesøgt, som vi kunne ønske. Topsikrings tvungne vinter-stilstandsperiode holdt helt sikkert 10-20 deltagere væk, men vi lærte så dem, der kom, bedre at kende. Det skal nok lige indskydes, at man "helst" ser at folk har kørt Zielfahrt, inden de kommer, men normale mennesker, der ikke vil køre 1.300 km på glatte veje, er også velkomne.
Vejret var meget svingende. Fra at køre i tågedis, der straks frøs til is på visiret, kom vi nær Ålborg ud i solskin og plusgrader. Der var nogle stykker, der fik defekter undervejs, men de fleste ringede og meldte fra, så vi ikke havde det at bekymre os om. Noget af det sjove ved et vinter-træf er, at alle har oplevet et eller andet på vejen, og det underholder vi så hinanden med.
Har man ikke haft problemer på vejen til Voerså, så kan man nemt få det søndag formiddag, når MC'en skal startes. I år startede det med en BMW, der blev malket for strøm. - Mike von Saddel-bums optog klagelydene og latterbrølene, da den gav op. Start-
kabler løste problemet.
Den næste, der ikke ville starte, var en Gutzi Kaputzi. Her var der ir på sikringerne. Den sidste var af alvorligere art. Thomas' Suzuki DR250 ville ikke lave gnist på tændrøret, så det endte med, at han tog forhjulet af og bandt modellen fast til Artige Werner's side-vogn. - Et sært syn, men hjem kom de. Dog med flere proble-mer. Under et stop, hvor det var MZ'en, der gjorde knuder, var de også ved at lave problemer for bilisterne. Charlotte viste kinder, og det tog opmærksomheden fra kørslen.
Diana sad bag på Theodor Fælgens 250 Honda. Da hun halvt sad på bagagebæreren, fik hun, siger hun, en blå streg i røven, og den blev der i 14 dage. Dette er der dog ingen, der har kunnet bekræfte.
"Inden for" MCTC findes der nogle venskabs-klubber, som skiftes til at holde søndagsmøder. Den 10.-12. var det vores tur. Der kom folk fra Højbjerg, Silkeborg og Snøvserne, i alt 15.
Julefrokosten gik uden folk skejede helt ud. Juleaften samledes 10 i Hulen for at slappe lidt af oven på familiehyggen og fortælle om deres julegaver.
Nytårsaften var der lidt gang i den. For en gangs skyld var alle på MC, selv racer Per (han kører på slicks). Der var indkøbt en lokkende pokal, og den blev brugt. Det foregår på den måde, at et stort glas bliver fyldt. Så går det på omgang, og den, der sidder foran den, der tømmer det, skal betale en ny optankning af glasset. Brækker man sig inden for 10 minutter efter, man har tømt glasset, koster det en optankning. Theodor var ude at ofre to gange, efter han havde bundet, og det kostede jo. Alligevel blev han kåret til at have aftenens største brandert. Og det af Diana, som var den der havde det dårligst dagen efter. Klokken 12 blev det nye årti skudt ind på behørig vis. Theodor syntes det skulle være ekstra spændende, så han fyrede 100 heksehyl af på én gang under det nye plastik-halvtag en halv meter fra benzin-dunken til plæneklipperen. Der skete ikke noget.
Til sidst en hilsen til de to på Triumph'en fra Ålborg (TN 8/89 side 44). Det var sjovt at høre, hvordan jeres tur gik videre fra Viby.
Sex Kongen
Touring Nyt nr. 3
Vi havde jo nogle folk til Primus-træf i Norge. De kom alle hjem igen og kunne berette om lidt regnvejr, megen sol og i begyndelsen kun lidt sne. Den manglende sne gjorde at beholdningen af gummistropper og andet småt grej, som var forsvundet i sneen de tidligere år, nu kunne genanskaffes ganske gratis. Sne kom der. Så meget at Hans-Jørgen von Wettlaufer's telt brød sammen, og han havde sit hyr med at få Jørn og Peter vækket og gravet teltet fri. Peter var så træt af udsigten til at skulle op kl. 4 om nat-ten, at han kom med disse vise ord: "Nu ville det være nemmere at være død"! Ellers havde de en god tur. H-J fik prakket en nordmand sin karabidlampe på i en byttehandel, hvor H-J fik en Petromax på 2000 watt (en lampe som "kører" på petroleum).
Den 4/2 skulle klubmesteren i bowling findes. Der var stor forskel på evnerne i at vælte keglerne. Joan var ved at tage turen op ad banen sammen med kuglen, men da hun var nået nogle meter derudad, slap hun den dog. Anne var farlig at stå bag, da hun ville give kuglen rigtig meget fart på røg den den forkerte vej. Vinder blev Birthe, hun brugte samme faste hånd, som hun bruger over for Bjarne.
- marts var vi nogle der mødtes til stumpemarked i Herning. Jeg synes, at der var mere lort end lagkage, men der var gang i salget af Petromax'er. H-J købte en, så skulle Peter også have en, og til sidst Jørn.
Peter og Jørn skulle se, om de kunne få liv i Peters. Hjemme hos Peter kunne de ikke finde sprit til at starte den med, så de forsøgte med fars barbersprit. Det virkede ikke så godt. Det gik bedre med Stroh Rom. Så godt at der stod meterhøje flammer op under taget på huset. Da naboerne begyndte at blive bekymrede og kom ud af husene, besluttede de at stoppe med forsøgene. Det gjorde det jo heller ikke bedre, at det var en trætrappe ildhavet stod på.
- marts holdt Galten MC kaffemøde, og vi fra YCA var på pletten og fik igen en god snak med gamle venner.
Onsdag den 14/2 tog en af klubbens venner på langtur. Det er Bjarne fra Kolt, der sammen med to venner er taget til Afrika på Yamaha off-roadere. Næsten samtidig med at de kørte, hørte man så i radioen, at Ga-Daffy har lukket Libyens grænse. Nå, men
det kan jo tage måneder, før de når dertil.
Lørdag den 17/2 havde Ole Sand lavet off-road tur med fælles afgang fra Harry Motor i Randers. Gennemsnitsfarten var cirka 50 km/t, så der blev gået til den. Jes blev impliceret i et styrt, men kom ikke til skade.
Vi er 5 i klubben, der er medlemmer i Off Road Klubben. To af os tog til Fyn for at deltage i Bruun Larsen Rally i P-klassen. Det blev et godt løb med sjove specialprøver, men der bør være faste regler for pointgivning som i al anden sport. Jes blev nr. 3 og det var jo overfint. Jeg blev 5'er, og det var bedre end jeg regnede med lige efter løbet. Det næste løb er Limfjordsrally, som afholdes inden dette nummer udkommer, men Rally Midtjylland kan I nå at deltage i. Det starter den 26. maj kl. 9 fra Action Parken i Tørring.
Generalforsamling i Touring Clubben har været fast indslag for mig, siden jeg blev medlem i 1976. I år havde der været megen diskussion i YCA om forhandlingerne om sammenslutning med DMC. Det var ikke alle, der var enige, men flertallet fik sin vilje på generalforsamlingen. Bagefter var der spisning, og det blev ud på de små timer, før vi fandt teltet og soveposen. Om morgenen/formiddagen var der show med H-J og 11'eren, og det endte med, at han måtte skubbes i gang. - Godt der er kick-starter på Honda'en. Vi grinte også lidt af John. Han kan næsten ikke lave noget, uden han "skal ha' mor med" til at hjælpe med alt.
Auto Værner
Touring Nyt nr. 5
Påsken blev for det meste tilbragt i Hulen med at reparere, male og støbe gulv. Vi har hidtil hentet vand ved en hane, som vor gode nabo Robert har vandet køer ved. Nu var stophanen blevet utæt og den blev gravet frem. Da den ikke kunne repareres mere, skulle vi have en ny på. Men så var det pludselig forbudt forbudt. Robert havde jo ikke køer mere, og der var andre regler end i 50'erne, da det blev lavet. Så nu stod vi til en tilslutningsafgift på 15.000,- kr.
Ved vor gode nabo Leifs hjælp og lidt firen frem og tilbage fra ham lykkedes det dog at få vand for 2.000 kr. og en årlig afgift på 900 kr.
- påskedag var der fælles tur til Mike og Bente i Vojens, og deltagerne blev stoppet med søde sager. På hjemvejen var der nogen, der fik "kolde fødder". De havde taget sommercyklen frem, og da de efter et voldsomt haglvejr så biler i grøften, blev der kørt forsigtigt. I Hulen var der selvfølgelig mange, som også havde set saltvognen.
Peter Larsen blev 25 år, og da der var så mange arrangementer i weekenderne, holdt han det om onsdagen som børnefødselsdag med sodavand og 100 røde pølser, balloner og kakao. Alle fik farvekridt til at tegne på dugen, noget som må sidde dybt i Peter. Vi fik også gentaget showet med Petromax lampen med samme resultat som sidst, meterhøje flammer og en meget sort lampe, som ikke fungerede efter hensigten.
Limfjords Rallyet blev det hårdeste og sjoveste til dato. Vi lærte, at man bare ikke skal stille op på nedslidte dæk. Det blev til 2. og 3. plads i P-Ekspert klassen.
På vor halvårs-generalforsamling blev det for det meste genvalg. Det eneste oprørende var, at Pia og AW ville melde sig ud efter tilsammen cirka 30 år i klubben.
Klubbens Grand Old Man, Per, også kaldet Senior Senil holdt 50 års fødselsdag den 28.4. Selv om han er den ældste, er han den eneste ægte MC freak af de gamle. Det vil sige ingen bil. Lidt til en side er han dog, han har kun Suzuki'er.
Det blev en fed fest med masser af fadøl og skejen ud. Per havde fået et videokamera. Det skulle vi alle prøve, og det kom der nogle sjove billeder ud af. Peter overtegnede baren med underlødige tegninger, og da festen sluttede, skulle han ud og gøre noget ved sagerne. Det blev Århus by night, men Peter må hellere selv fortælle, når I ser ham!
Maj stod i off-road løbenes tegn. Det første var i Sjørring. På vej derop blev der overnattet ved Patruljen, der holdt en lille fest. I Sjørring var vi en flok, der kendte hinanden fra Touring Clubben, og det viste sig, at vi var jævnbyrdige på de hurtige etaper, så det blev til en masse hånen, når det gik dårligt for de andre. Et godt løb som stærkt kan anbefales, da det er åbent for alle.
I Bededagsferien havde Per Senior lejet et af postetatens feriehuse på Langeland og inviteret klubben. At dømme efter historierne bagefter var det en god tur. Der var noget om nogle nøgenbadere, en tur med spritbåden til Kiel, hvor et værtshus med eget bryggeri blev besøgt. Per talte også om letlevende damer i de smalle gader.
Så var der lige Jumbo "tur". Løbet havde skiftet navn for at spare de 1.000 kr., som den borgerlige regering har sat på morskab. En fast stab fra YCÅ tager sig af alt det praktiske. Thomas og Jes havde lavet en rute, som var lidt svær, så der kunne let findes en vinder. 1 år deltog et klubmedlem i sidevogn, nemlig Michael med AW som chauffør, men de klarede sig nu ikke særlig godt.
Rally Midtjylland startede fra Action Parken i Tørring, hvor første afdeling kørtes. Ellers gik det på Hærvejen og andre grusveje. H. Brønd fik en punktering, men kørte etapen færdig på fladt dæk. En hurtig lapning og han nåede at få kørt de næste etaper. Præmieoverrækkelsen foregik i Horsens, hvor en forhandler gav øl og præmier. Bjarne vandt med Henning Brønd på 3. pladsen, så det var jo et fint resultat for klubben.
Pinsen blev som sædvanlig holdt i Hulen med lidt spisen og megen skyllen efter, bål i 1,5 døgn og så grillkyllinger i gløderne. Olden dukkede også op på sin nye Tupper Ware model, også kaldet BMW Kl.
På grund af et dalende medlemstal afholdt vi den 9/6 et åbenthus arrangement. Dagen blev en succes med mange nye ansigter, vi håber at de nye vil falde til, så klubben kan få lidt nyt blod.
Gefion Træf havde vi ikke før deltaget i. Martin Prip gav husly, og om lørdagen blev der kørt fællestur. Midt på denne var en skov, hvor vi kørte trial, og en mark blev lånt til at køre race på. Da der blev et "hul" undervejs skulle der køres stærkt. H. Brønd skulle prøve at køre fra Johnny på hans MZ. Det endte med en tur i grøften og derefter et besøg på Gentofte Skadestue for at HB kunne få kontrolleret sin smertende højre fod.
Om eftermiddagen spiste vi på burgerbar, kørte lidt stafetrace, og så i samlet flok ind til Gefion springvandet, hvor der vel var 80-90 off-roadere. Om søndagen blev der kørt løb i Kejserdalen med Jes på en 2. plads.
Skt. Hans blev en god aften med masser af små bålpassere. Vi andre kunne så hygge os med grillmad med tilbehør.
De sidste 23 år har der været folk fra klubben til Honsrug Rally ved Assen i Holland. Det er "tilfældigvis" samme weekend som Dutch TT. Nogle kørte derned torsdag, andre om fredagen.
John ankom kl. 15 og slog selv sit telt op, selv om mor og far var der! Hans-Jørgen var der på vores FJ1200. Han er vist i øvrigt ved at sætte kickstarter på sin 1100, da Aase ikke er med på alle ture til at skubbe ham i gang.
Lørdag kørte nogen til race. Leif var lige ved at komme af sted uden sine billetter. Andre gik på en nærliggende kro for at se racet på TV. Da starten var gået lå "Svans" på 6. pladsen, og Mogens mente ikke, han var til noget. Krofatter tog ham på ordet, og de væddede 10 gylden. Dem tabte Mogens, og så ville han ikke vædde mere.
Mike og Bente fra Skrot og Skrammel kom lidt sent afsted til racet. De kom også sent tilbage. Bente blev nemlig låst inde på lokummerne. Hun havde hørt en mand råbe noget på hollandsk, men det kunne hun ikke forstå så hun gav ikke lyd fra sig. Efter nogen tids banken og råben blev hun lukket ud. Mike er en sindig mand og ventede bare.
Senior Senil havde sin video optager med, men den havde filmet tasken indefra på turen der-ned, så han måtte op i tilmeldingen og få strøm på batterierne.
Om aftenen fik den ikke for lidt med race i radiobilerne og besøg i baren. Vi fik også kåret en klub-mester i spiritus RR på videospille-maskine. Det blev H. Brønd.
Næste stop var Toerstop MC camping plads. I baren sad The Fallen Madonna with the big boobies i en kæmpe brandert. Vi fik rejst teltene. Leif med læderbukserne nede om hælene, så pigerne kunne beundre hans løsthængende underhylere.
Om natten blev den genopstandne Madonna smidt i poolen. Det resulterede i, at hendes BH blev hængt til tørre uden for teltet. Herefter udviste Leif en enorm viden om dameundertøj, A, B, C, D skåle og andre brystmål.
Leifs XS 500 havde skudt topdækselpakningen ud, og vi kørte så området tyndt efter noget flydende pakning. Det viste sig at være en mekaniker-fejl, samtidig med at han havde klemt udluftningsslangen fra topdækslet med stroppen fra tanktasken, så det
var helt hans egen fejl.
Baren ved Toerstop-Jan serverer mest fadøl, men skal der ske noget, skal man drikke dobbel eller triple, så sker der noget. Så meget at vi dagen efter blev enige om nok at tage på Ølbryggeri, men ikke prøve hele striben af øl-typer. Efter et hyggeligt besøg, hvor vi var sammen med et par fynboer, Leif from Sweden og Mike og Bente, gik vi i poolen. Der var flere gange konkurrence. Den der kom sidst i poolen skulle give øl. Det var altid Leif, der proklamerede dem, og det gjorde han først, når han i badetøj var på vej til poolen.
Vi skulle også til Belgien. Vi kørte derned i spredt orden. På et tidspunkt mødte Mogens H. Brønd på motorvejen i den modsatte retning. Henning påstod, at det var fordi, nu havde han kørt så meget i modvind, så ville han lige prøve at køre i medvind.
Ingen af dem, Leif havde givet køreanvisning til Camping Francopolo, kunne finde stedet. Ikke en gang dem fra Daffy, og de har da ellers "Ry" for at køre orienteringsløb.
Vejret havde været byget siden vi kørte fra Assen. Nu var det storm og regn, vi fik dog slået teltene op på den tomme plads.
Belgiernes entrépriser er de højeste til noget race, så der var kun 1/3 af de tilskuere, der plejer at være.
Mike og Bente skulle dog til race, men da de skulle starte Æ Gutzi ville den ikke gå i gang, så kameraerne blev hurtigt fundet frem. Nu er Æ Gutzi jo heller ikke ny længere, den har gået omkring 300.000 km.
Et besøg i Le Patron's varme krostue og en gang gullasch fik humøret til at stige. Vandet steg også inde i Leif from Swedens telt, der ellers var et ny-indkøbt et-lags.
Da Gunnar ankom om aftenen havde han våde fødder, så han gik bare ind i krostuen uden at få bagagen i tørvejr med det resultat at hans sovepose var både fugtig og kold at komme i. Om dagen var temperaturen 12 grader, så det var næsten værre end Krakær træf i år.
Fredagen blev tilbragt på banen af de rige, og vi andre fattigere måtte gå på værtshus. Om aftenen/natten ankom Honda Klubben og kunne berette om stau kørsel med 17 km på en time, så det havde taget sin tid at komme derned.
Lørdag var race-dag, Vejret var som sædvanlig regn, olen med lidt mindre blæst. Leif og Gunnar kørte hjem. Leifs 500 var ikke så vild med at gå på begge cylindre efter den megen regn og på grund af mangel på benzin fordi det da ikke kunne passe at den allerede skulle på reservetanken.
Vi var 5, der så racet i krostuen. Her var en masse hollændere, og de blev helt vilde, da Spaan vandt 125 ccm. 1500 klassen var det mest Mamolas kamp op til 2. pladsen, inden han røg af, der satte stemningen i vejret. Søndag var det bare good bye og så hjem ad 850 km våde veje.
Skulle du have lyet til at besøge Yamaha Clubben så kik ud. Hvis du ikke ved, hvor vi bor, så ring til en af dem der er nævnt oven over.
HØSTFEST'en er i år den 15.-16. september og der skulle gerne komme lige så mange som sidste år til sjove konkurrencer og fed fest om aftenen. Vil du gerne overnatte fra fredag kan det også lade sig gøre.
Rainey og Batman
Touring Nyt nr. 7
Cirka halvdelen af de aktive var officials ved Århus Festuge MC-Rally. Det var efter de fleste deltageres mening et godt race, selv om banerne var meget fedtede. Dagens bedste stod Peter for, da han skulle starte to engelske deltagere. Peter gik let ned i knæene. Nu skulle han vise sin internationale ekspertise. Han hævede startflaget og råbte så: Are you ready ... kør!
Så var det tid for Høstfesten. Folk ankom fra fredag aften, og om lørdagen var der fællestur til Clausholm. Efter en tur i parken kørte vi tilbage til Hulen for at deltage i konkurrencerne. Der var ringridning på MC, styltegang, MZ motor-kast (150 ccm) - som Claus mente var blasfemi. Kørsel på cykel med omvendt styrudslag var det sværeste og gav mange grin.
Om aftenen var der disc i det lejede telt. Da folk var ved at være "støvede", skulle det afgøres, hvem der var bedst til at spille luftguitar. Disc-jockeyen fandt de ønskede plader frem og dommerpanelet, 3 piger, indtog deres pladser. Det blev Little John, der
vandt. Den fik ikke for lidt. Ned på gulvet, hop i luften. Jo det var en fortjent vinder, men først efter Tommy fra Ulstrup havde fået et nyt forsøg. Han påstod, at der var sprunget to strenge i første forsøg!
Vi, der har mulighed for det, har ivrigt fulgt VM i Road Racing, og der er blev lavet totalisator, men nogle går mere op i det end andre. Familien Sørensen er alle ivrige Kevin Svans fans. Efter hans styrt i Australiens GP viste de sig ikke i Hulen i flere uger, en sådan skam er svær at bære.
Grønne Karsten har også været ude at smide kværne. Først sin egen RS 100 og derefter en lånt BMW. Så nu er der nogle, der kalder ham "The Boxer Banger".
Sand Jensens Off Road løb er lige kørt. Det var noget af et udholdenhedsløb. Der var mange krævende etaper for os søndags-cyklister, som gjorde, at de store cykler var svære at tæmme i sølet, men igennem kom vi.
Vi har lige fået lavet en ny medlemsliste. Vi er nu 25 aktive og 20 passive, så helt hendøende er den snart 25 år gamle club altså ikke.
For lang tid siden sendte Yamaha Motor Denmark et brev til klub-ben om, at vi automatisk var blevet medlemmer af en klub for Yamaha kørere, og den kan I roligt melde jer ind i, det sker der i hvert fald ingenting ved. Jeg har nemlig ikke hørt fra dem siden.
Nu er der et par måneder til jul, og så tænker I jo alle på Julezielfahrten? Det er i weekenden 7.-9. december, og det er for alle. Selv om man ikke vil køre Zielfahrten er man velkommen, men tilmelding er krævet på grund af køjepladserne og indkøb. Men husk, man er ikke en rigtig mand, før man har vundet en Julezielfahrt. Der er 3 klasser 0-250 ccm, 250 ccm og sidevogne. Og så er der en pokal til den klub, der har kørt flest point hjem. Her tæller dog kun de 5 bedste fra klubben. Til-meldinger og oplysninger fås hos Hans-Jørgen Jensen-Wettlaufer, Ydunsvej 28, 8230 Åbyhøj, tlf. 8615 0073. Udsendelse af startkort cirka 1. december.
Vinder 1977, under 175 ccm
Touring Nyt nr. 8
Så er der igen snak om at gå sammen og få et billigt sidevognskort. Hvis du også vil ha' et, så giv et praj. Lille John er vist også interesseret i stort kørekort, hans forældre har flere gange set ham træne tidligt søndag morgen på toilettet.
Det har været vores tur til at holde "kaffemøde" for samarbejdsklubberne. Da klokken blev 14.30 begyndte vi at æde frannerne selv, da der kun var kommet én, det var Hagedorn fra Snøvserne. Men kl. 15 kom det store rykind, så vi måtte til døgneren efter flere franskbrød. De fik nu ikke spist helt op. Den med pålægschokolade og remoulade var der ingen der ville have.
MC Skrot og Skrammel holdt det årlige træf i Mike og Bentes hus i Vojens. Vi mødte talstærkt op. Der var en gennemgående konkurrence, hvor teltrejsning på tid indgik, så det var kun dem, der sov i telt, der havde en chance for at vinde. Den hurtigste tid var 3 min. 16 sek. Der var også en fælles køretur, som endte ved Jels Voldsted, hvor vi fik aftensmad for 25,- kr - de kender de gode steder.
Om aftenen viste Mike film fra gamle dage. Vi så en med Porno Kaj, og jeg tror, det var Poul Lervad's bedrifter ud i porno (gad vide hvilken afdeling Poul er i ved politiet). Mike havde klippet film sammen, så nogen blev ganske flove. Senere viste værten, at han stadig mestrer kunsten at spille luftguitar. Nu må han tage sig sammen til næste Høstfest, og vise sin kunnen der.
Næste morgen fandt man Peter sovende inde i stuen. Det havde været for koldt i teltet. Jo, det var helten fra Træls Træf, der krøb indendøre for en smule nattefrost. Med sædvanlig gæstfrihed blev det gæsterne selv, der skulle hente morgenbrød. Mike kom op lidt senere og klagede over larmen. Så gik det hjemad, nogen ad motorvejen, andre ad Hærvejen.
Efterårets generalforsamling kom på et punkt til at ligne BMW klubbens, idet formand og et bestyrelsesmedlem ikke var til stede. De var dog lovlig undskyldt, da de arbejder i udlandet for tiden. Næstformand Senior Senil aflagde derfor beretningen, som kunne godkendes. Han ville ikke stille op til bestyrelsen, men nøjes med at være alderspræsident. Onkel kunne berette om et regnskab med underskud, men da det kun var på 1,89 kr., kunne kontingentet fastholdes.
Det blev besluttet, at der kun skal være en klubaften om ugen i december, januar og februar, og det er fredag. Den anden blev flyttet til tirsdag resten af året. Så blev der igen indført en konkurrence om flest kørte km. Denne gang på klokken og ikke luftlinie km. Det blev foreslået af en, der har langt på arbejde.
Ivan sendte formanende blikke til dem, der ikke havde været ude at hugge brænde, og til sidst blev de nyvalgte til bestyrelsen hyldet. Per Alum blev næstformand, onkel kasserer og BH bestyrelsesmedlem.
Fedtmuleklubben havde 20 års fødselsdag, og vi skulle ind og ønske til lykke. Der var en stor fest med levende musik og masser af fadøl. Kl. 12 var der fyrværkeri og en bowle blev slæbt frem. Der må have været noget farligt indeni, for kort efter forsøgte H. Brønd at lære Gonzo, hvordan man fylder aftenens indtagelser på øl krus. En flot fest, som vi må se at gøre efter, når vi 6-7-8 september har 25 års Jubilæum/Høstfest - reservér datoen!
Den 3/11 var der club-weekend med meget begrænset deltagelse. Der blev ryddet op og set lysbilleder til hen på natten.
Stumpemarkedet i Herning var som det plejer, fuldt af en masse bras, hvis man ikke lige netop står og mangler netop det. Vi skulle starte BH's nyindkøbte 250 MZ for ham. Han tror det er en racer og har derfor i bedste Svans-stil smidt den på vej til posthuset, så knæet ikke duer så godt. På vej hjem så vi Jørn fra Honda klubbens MZ 250 med sidevogn stå i vejkanten. Han havde fyret den for vildt af!! Så den havde brændt hul i stemplet.
Bonden